Otwarcie sezonu na Triathlon Lubasz 2017 – 1/8IM

Wczoraj rozpocząłem sezon 2017 w Lubaszu, pora więc kilka słów napisać. Start wyszedł słodko-gorzko i dziwnie, ale o tym za chwilę. Oczekiwania Co do startu nie miałem wielkich oczekiwań. Po pierwsze ten rok to trening w kratkę. Trudno jest mi pogodzić treningi z życiem rodzinnym i pracą. Ten sezon założyłem sobie jako „przejściowy” i taki

Plan treningowy do 1/4IM i olimpijki – okres Specjalizacji

Tu znajdziesz rozpiskę treningów do wykonania: Plan treningowy specjalizacja + taper Pliki treningowe dla aplikacji MaximumTrainer: Paczka z treningami Co zrobić z tymi plikami? Tutaj znajdziesz odpowiedź: Jak korzystać z planów Opis okresu specjalizacji Co tu dużo pisać – okres specjalizacji to najważniejsza część planu. Do tej pory pracowaliśmy nad naszym potencjalnym FTP, wytrzymałością siłową i

Jak rozpoznać dobrą grupę pływacką

Jeśli czytaliście mój ostatni wpis o pływaniu, to wiecie, że w tym roku udało mi się poczynić spory postęp w pływaniu. Na pewno jedną z ważniejszych cegiełek mojego prywatnego sukcesu (bo nadal jeszcze obiektywnie wielkim pływakiem nie zostałem 😉 ) jest grupa pływacka, organizowana przez Kuźnię Triathlonu w Poznaniu, na którą chodziłem raz w tygodniu od

Plan treningowy do 1/4IM i olimpijki – okres Rozbudowa 2

Tu znajdziesz rozpiskę treningów do wykonania: Plan treningowy rozbudowa 2 Pliki treningowe dla aplikacji MaximumTrainer: Pliki z treningami Co zrobić z tymi plikami? Tutaj znajdziesz odpowiedź: Jak korzystać z planów Opis okresu rozbudowa 2 Powoli zbliżamy się do końca naszego planu treningowego do 1/4IM. Został nam jeszcze okres rozbudowy 2 i najważniejsza część planu, czyli 8 tygodni

Moje obserwacje na temat postępów pływackich

Jeśli śledzicie mój blog od dłuższego czasu, to wiecie jak wygląda moja przygoda z pływaniem. Jeśli nie, to można to skrócić „facet dużo czyta, analizuje, ale średnio mu wychodzi w praktyce”. Pływanie to moja najsłabsza konkurencja, ale też nie chcę być fałszywie skromny i opowiadać, że się topię. W zeszłym sezonie regularnie wychodziłem z wody

Plan treningowy do 1/4IM i olimpijki – okres Rozbudowa 1

Tu znajdziesz rozpiskę treningów do wykonania: Plan treningowy rozbudowa 1 Pliki treningowe dla aplikacji MaximumTrainer: Pliki z treningami Co zrobić z tymi plikami? Tutaj znajdziesz odpowiedź: Jak korzystać z planów Galeria treningów In progress Cele na okres Rozbudowy 1 Jeśli szczęśliwie dotarliście do okresu rozbudowy naszego rocznego planu treningowego, to musicie przygotować się na kilka zmian.

Pozycja czasowa na rowerze z lemondką cz.3 – ustawienia kokpitu

Fot. by Rob Duin & Friends via Foter.com W poprzednich wpisach omówiliśmy podstaw ustawienia czasowego oraz ustawiliśmy siodełko. Teraz pora na ustawienie kierownicy oraz lemondki. A więc do dzieła. Jeśli nadal masz problemy z oddechem, to dobrą informacją jest to, że wciąż możesz na tym polu sporo zdziałać. Sposobem na odciążenie przepony jest w tym momencie

Pozycja czasowa na rowerze z lemondką cz.2. – ustawienie siodełka

Po pierwszej części artykułu (znajdziesz ją tutaj) wiesz już z grubsza nad czym będziemy pracować. Pora zatem zabrać się za konkrety. Byle do przodu! Pierwsze, co należy zrobić, by zmniejszyć nacisk na przeponę, to przesunięcie pozycji na siodełku do przodu względem korby, co, nawiasem mówiąc, i tak zazwyczaj ma miejsce, kiedy jedziemy na lemondce. Powoduje

Pozycja czasowa na rowerze z lemondką – domowy bikefitting cz.1.

Photo credit: Cathy andersen via Foter.com / CC BY-ND Ustawienie pozycji na rowerze szosowym z przystawką czasową nie jest, wbrew pozorom, proste. Mając nawet dobrze dopasowaną pozycję do jazdy klasycznej po przykręceniu do naszego rumaka lemondki zaczynają się kłopoty – kolana, kark i plecy bolą, punkty strategiczne drętwieją, trudno złapać oddech, pozycja nie jest ogólnie

Plan treningowy do 1/4IM i olimpijki – okres Bazowy 2

Plan treningowy na okres bazowy 2 Tu znajdziesz rozpiskę treningów do wykonania: Plan treningowy baza 2 Pliki treningowe dla aplikacji MaximumTrainer: Pliki z treningami Co zrobić z tymi plikami? Tutaj znajdziesz odpowiedź: Jak korzystać z planów Galeria treningów In progress 😉 Cele na okres bazowy 2 Oczywiście w nowym okresie cele pozostają zbliżone do okresu bazowego