Moje obserwacje na temat postępów pływackich

Jeśli śledzicie mój blog od dłuższego czasu, to wiecie jak wygląda moja przygoda z pływaniem. Jeśli nie, to można to skrócić „facet dużo czyta, analizuje, ale średnio mu wychodzi w praktyce”. Pływanie to moja najsłabsza konkurencja, ale też nie chcę być fałszywie skromny i opowiadać, że się topię. W zeszłym sezonie regularnie wychodziłem z wody

Plan treningowy do 1/4IM i olimpijki – okres Rozbudowa 1

Tu znajdziesz rozpiskę treningów do wykonania: Plan treningowy rozbudowa 1 Pliki treningowe dla aplikacji MaximumTrainer: Pliki z treningami Co zrobić z tymi plikami? Tutaj znajdziesz odpowiedź: Jak korzystać z planów Galeria treningów In progress Cele na okres Rozbudowy 1 Jeśli szczęśliwie dotarliście do okresu rozbudowy naszego rocznego planu treningowego, to musicie przygotować się na kilka zmian.

Pozycja czasowa na rowerze z lemondką cz.3 – ustawienia kokpitu

Fot. by Rob Duin & Friends via Foter.com W poprzednich wpisach omówiliśmy podstaw ustawienia czasowego oraz ustawiliśmy siodełko. Teraz pora na ustawienie kierownicy oraz lemondki. A więc do dzieła. Jeśli nadal masz problemy z oddechem, to dobrą informacją jest to, że wciąż możesz na tym polu sporo zdziałać. Sposobem na odciążenie przepony jest w tym momencie

Pozycja czasowa na rowerze z lemondką cz.2. – ustawienie siodełka

Po pierwszej części artykułu (znajdziesz ją tutaj) wiesz już z grubsza nad czym będziemy pracować. Pora zatem zabrać się za konkrety. Byle do przodu! Pierwsze, co należy zrobić, by zmniejszyć nacisk na przeponę, to przesunięcie pozycji na siodełku do przodu względem korby, co, nawiasem mówiąc, i tak zazwyczaj ma miejsce, kiedy jedziemy na lemondce. Powoduje

Pozycja czasowa na rowerze z lemondką – domowy bikefitting cz.1.

Photo credit: Cathy andersen via Foter.com / CC BY-ND Ustawienie pozycji na rowerze szosowym z przystawką czasową nie jest, wbrew pozorom, proste. Mając nawet dobrze dopasowaną pozycję do jazdy klasycznej po przykręceniu do naszego rumaka lemondki zaczynają się kłopoty – kolana, kark i plecy bolą, punkty strategiczne drętwieją, trudno złapać oddech, pozycja nie jest ogólnie

Plan treningowy do 1/4IM i olimpijki – okres Bazowy 2

Plan treningowy na okres bazowy 2 Tu znajdziesz rozpiskę treningów do wykonania: Plan treningowy baza 2 Pliki treningowe dla aplikacji MaximumTrainer: Pliki z treningami Co zrobić z tymi plikami? Tutaj znajdziesz odpowiedź: Jak korzystać z planów Galeria treningów In progress 😉 Cele na okres bazowy 2 Oczywiście w nowym okresie cele pozostają zbliżone do okresu bazowego

Jak cierpieć z godnością

Własnie wchodzę wraz z kilkoma osobami, które zdecydowały się na wspólną realizację planu do 1/4 i olimijki, w okres bazowy. Nasz plan już na tym etapie zakłada treningi poza strefą komfortu. Nie są one wybitnie trudne, ale na pewno w połączeniu z trenażerem stanowią już pewne wyzwanie. Dlatego myślę, że to dobry moment aby podzielić

Plan treningowy do 1/4IM i olimpijki – okres Bazowy 1

Plan treningowy na okres bazowy 1: Tutaj znajdziecie rozpiskę treningów jakie należy wykonać: Plan na okres bazowy 1 Pliki treningowe dla aplikacji MaximumTrainer: Pliki z treningami Co zrobić z tymi plikami? Tutaj znajdziesz odpowiedź: jak korzystać z planów Galeria treningów Cele w okresie Bazowym 1 Chyba przed nikim nie odkryję Ameryki, jeśli napiszę, że celem okresu bazowego jest

Test FTP, czyli welcome to hell

Nieodłączną cechą treningów opartych o moc jest konieczność poznania swojego progu FTP, czyli średniej mocy jaką jesteśmy w stanie wygenerować w ciągu godziny. Aby poznać swoje FTP wykonuje się prosty test polowy lub badania laboratoryjne. Na potrzeby amatorskie dobrze wykonany test polowy (czyli po prostu jazda na trenażerze w naszym przypadku) jest w zupełności wystarczający.

Plan treningowy do 1/4IM i olimpijki – okres przygotowawczy

Plan treningowy na okres przygotowawczy: Tutaj znajdziecie rozpiskę treningów jakie należy wykonać: Plan na okres przygotowawczy Pliki treningowe dla aplikacji MaximumTrainer: pliki z trenigami Co zrobić z tymi plikami? Tutaj znajdziesz odpowiedź: jak korzystać z planów Treningi kolarskie – poglądowe miniaturki Kiedy rozpocząć realizację planu? Zasada jest dość prosta. Wybieracie sobie pierwsze zawody A (czyli takie,