Monthly Archive:: Styczeń 2015

Plan treningowy triathlon tydzień 14

Dziwne rzeczy się ostatnio dzieją. O ile pisanie notek idzie świetnie to niestety treningi ostatnio nie wychodzą tak jakbym sobie tego życzył. Powodów jest mnóstwo, od gorszego poczucia po nieprzespaną noc, a kończąc na …zagubieniu kąpielówek… Tak zdecydowanie najgłupszy powód jaki można mieć, aby nie pójść na trening 😉 Efekt jednak jest taki, że chyba

Izotonik domowej produkcji do zadań specjalnych

Zastanawialiście się kiedyś nad tym jak odżywiać się w czasie treningów i zawodów? Ja, już od jakiegoś czasu, głowię się jak podejść do startów na HiM. HiM w przeciwieństwie do „ćwiartki” wymaga już dobrego odżywiania – błąd popełniony na pierwszych kilometrach może się mocno zemścić. Trochę teorii na początek Ok, co więc wiemy. W trakcie

Plan treningowy triathlon tydzień 13

Pora na tydzień regeneracyjny. W sumie na czuję się specjalnie zmęczony, bo pierwsze dwa tygodnie obecnego okresu wypadły mi z powodu choroby, kolejne dwa nie zostały zrobione na pełnej intensywności, ale aby utrzymać plan roczny w ryzach i co ważniejsze nie przesadzić zaraz po chorobie zamierzam trzymać się ustaleń. Tak będzie wyglądał mój obecny tydzień:

Bike Fast Fit program do ustawienia pozycji na rowerze

O fittingu czytałem już sporo i myślę, że na podstawie wiedzy teoretycznej można ustawić w miarę przyzwoitą pozycję na rowerze metodą prób i błędów. W zasadzie nie jest to trudne – wystarczy wiedzieć gdzie jaki kąt z grubsza jest wygodny, jaka powinna być wysokość siodełka czy odległość od kierownicy i potem uwzględnić swoje preferencje i

Sufferfest czyli jak (nie) cierpieć na trenażerze

Dla wielu z nas występ w kolarskiej drużynie narodowej jest poza zasięgiem… W końcu jakie szanse ma 35-latek, trenujący od roku czy dwóch i z ograniczonym czasem… Ale jest jedno państwo, które postawi właśnie na Ciebie – Sufferlandia. Sufferlandia, to mały kraj, który ma jeden sport narodowy – kolarstwo. I jeszcze cierpienie… to w sumie

Plan treningowy triathlon tydzień 12

Pora na finalny tydzień 3 okresu przygotowań. Tydzień 11 trochę sprowadził mnie na ziemię – po chorobie jednak warto trochę zmniejszyć obciążenia. Ja tego nie zrobiłem i w bieganiu przytrafiła mi się drobna kontuzja – na szczęście to tylko drobne nadwyrężenie, które zmusiło mnie do opuszczenia jednego treningu biegowego i rowerowego. Przezornie zrezygnowałem także z

Ile pić na zawodach

  Na forach dyskusyjnych często pojawiają się pytania ile pić/jeść podczas zawodów. Do tej pory tematem tym nie zaprzątałem sobie specjalnie głowy, bo na krótkich dystansach odżywianie nie jest aż tak ważne (choć nie można go ignorować, o czym sam się przekonałem na zawodach w Poznaniu). Niemniej debiut na długich dystansach zbliża się szybkimi krokami,

Plany treningowe od SwimmSmooth

W związku z udanymi prezentami gwiazdkowymi zostałem posiadaczem planów treningowych od Swimm Smooth. Ehh gdyby święta były co miesiąc, to może udałoby się nadgonić plany zakupowe 😉 Z pływaniem walczę już długo i niestety średnio skutecznie. Na dość długi czas utknąłem na pewnym poziomie, którego nie mogę przekroczyć. Poziom ten pozwala mi przepłynąć 1/4IM w

Plan treningowy triathlon tydzień 11

Po dwutygodniowej chorobie pora wrócić do pracy – tak jak opisywałem w poprzednim wpisie, dokonałem korekty planu rocznego. Po korekcie dwa najbliższe tygodnie potraktuję jako tygodnie dość ciężkiej pracy. W tym tygodniu zaplanowałem 9,5h treningu. Szczegółowy plan treningów na ten tydzień wygląda tak: rozpiska tygodniowa Tu kilka słów o zmianach. Po lekturze Danielsa doszedłem do

Roczny plan treningowy – aktualizacja

Tak jak pisałem wcześniej przydarzyła m się niestety choroba. Zaczęło się dzień przed Wigilią i z różnym nasileniem trzymało praktycznie dwa tygodnie. Zgodnie z zaleceniami Friela musiałem więc troszkę zmodyfikować swoje założenia treningowe. Pech chciał, że choroba wypadła w tygodniu po tygodniu regeneracyjnym, tak więc siłą rzeczy wyszły mi prawie 20 dni odpoczynku, a teraz