Cele na sezon 2015

Każdy plan należy rozpocząć od ustalenia, co i kiedy chcemy osiągnąć. Jakie decyzje miałem zatem do podjęcia?

Wybór dystansu

W zeszłym sezonie startowałem na dystansach 1/4IM oraz olimpijskim. W tym głównym celem będzie 1/2 IM. Na tym dystansie zamierzam się skupić w najbliższych latach, więc można powiedzieć, że to długofalowy projekt.

Wybór imprez

Wybór imprez to kluczowa sprawa. Od dat startów będzie zależał cały roczny harmonogram przygotowań. Joe Friel radzi skategoryzować imprezy na 3 typy. Starty A, to Twoje główne starty i pod nie układasz harmonogram przygotowań. Dobrze, jeśli poszczególne starty A są oddzielone dłuższą przerwą, optymalnie 6-8 tygodni. Starty B to starty, w których chcesz dobrze wypaść, ale nie modyfikujesz zbytnio pod nie swoich przygotowań. Wreszcie starty C – starty treningowe.

Ja w swoim kalendarzu planuję 1 start B i 2 starty A – pozostałe starty będę dodawał w miarę potrzeb, ale będą to starty C, więc nie będą miały wpływu na kalendarz przygotowań.

  1. Start B Półmaraton Poznań 12.04.2015
  2. Start A Triathlon Sieraków dystans HiM 31.05.2015
  3. Start A Triathlon Poznań dystans HiM 26.08.2015

Zaplanowałem je tak, aby po każdych zawodach móc zrealizować dodatkowy cykl przygotowań i przygotować szczyt formy. Kalendarz przygotowań układam tak, aby pierwszy szczyt formy przypadł na start w Sierakowie a drugi na start w Triathlon Poznań. Na półmaraton nie zakładam szczytu formy – zaplanuję go na koniec tygodnia regeneracyjnego, aby złapać trochę świeżości przed startem.

Cele na sezon

Cele jak to cele – muszą być precyzyjne, mierzalne i zakładać kiedy zostaną zrealizowane. Oczywiście dobrze, aby nie były oderwane od rzeczywistości xD

Moje cele główne na ten sezon:

  • ukończyć Triathlon Sieraków w czasie poniżej 5:50
  • ukończyć Triathlon Poznań w czasie poniżej 5:40

Dobrze cele główne wzbogacić o cele pośrednie – moim zdaniem w triathlonie takimi celami powinny być zakładane czasy w poszczególnych konkurencjach, aby móc kontrolować przybliżanie się do głównych celi.

Moje cele pośrednie to:

  • Popłynąć na obu imprezach w czasie poniżej 38 minut
  • Osiągnąć średnią prędkość etapu rowerowego powyżej 33km/h w Triathlon Poznań
  • Osiągnąć czas w Półmaratonie Poznań poniżej 1:45
  • Osiągnąć czas biegu w Triathlon Poznaniu poniżej 2:00

W przyszłości opiszę co utrudnia mi realizację tych celów i nad czym szczególnie będę starał się pracować. W kolejnej notce natomiast podzielę czas pozostały do imprez na okresy przygotowawcze i ustalę tygodniowe objętości treningów.

Przejdź do wpisu Plan roczny na sezon 2015

No Responses

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *