Plan

Mała aktualizacja wpisu

Jako, że plan ma już rok, to można zacząć od końca. Gdy plan powstawał, wszystko opierało się na teorii, ale teraz, po roku i przetestowaniu przez grupę zawodników, można już powoli mówić o namacalnych efektach. Opis efektów planu znajdziesz tutaj. Plan oczywiście, tak jak w pierwszym roku pozostaje darmowy i darmowy pozostanie na zawsze, ale w miarę możliwości prosiłbym Was o małą pomoc (niekoniecznie finansową) dla chorej córeczki mojego kolegi – szczegóły jak można pomóc znajdziecie tutaj. Przygotowanie tego planu zajęło mi ponad 40h pracy nie licząc wpisów na blogu, więc ufam, że możesz wykonać jeden z małych gestów o jaki proszę – nic to Cię nie kosztuje, a możesz zrobić coś dobrego 😉

Druga dobra wiadomość, kolega Krzysztof Kajetanowicz przygotował mały skrypcik, który pozwoli Wam cieszyć się treningami także w aplikacji Zwift. Już niedługo wrzucę opis skryptu na bloga.

Ok to tyle ogłoszeń parafialnych – poniżej macie już teksty, które powstawały rok temu 😉

 

Tutaj znajdziecie szczegółowe plany przygotowań do 1/4IM lub dystansu olimpijskiego. Zdecydowałem się na stworzenie tych planów, ponieważ dostępne w sieci darmowe plany są bardzo szczątkowe. W mojej opinii brakowało planu, który:

  • zaplanowałby całe przygotowanie poczynając od roztrenowania, a kończąc na szczytowej formie. Taki plan musi trwać kilka miesięcy.
  • adresowany był do zawodnika średnio zaawansowanego – w sieci jest sporo planów dla początkujących, ale brakuje takich dla zawodnika, który debiut zaliczył i chce się rozwijać dalej
  • który zawierałby dokładny opis przygotowań, bez niedomówień i dużego pola do interpretacji wskazówek.
  • który oprócz „odklepania treningów” nauczyłby zawodnika jak układać swoje plany w przyszłości.

Nie jestem trenerem, ale postaram się tymi planami przekazać Tobie wszystko co na dzisiaj wiem o treningu. Trening, który Tobie zaproponuję będzie bazował na przygotowaniach rowerowo-biegowych. Na dzisiaj nie potrafię ułożyć dobrego i skutecznego planu pływackiego, a nie chcę ślepo przepisywać cudzych planów.

Plany rowerowe zawierają szczegółowo rozpisane 100 treningów rowerowych (w oparciu o moc), pokażą Ci jak trenować w oparciu o moc nawet jeśli nie posiadasz miernika mocy do roweru. W planach znajdziesz też kilkadziesiąt treningów biegowych luźno bazujących na metodzie Danielsa. Plan rozpisany jest na 32 tygodnie (czyli około 7 miesięcy), ale można go skrócić (szczegóły w artykułach poniżej). Jeśli chodzi o pływanie, to niestety tutaj nie znajdziesz gotowego planu. Pływanie w przeciwieństwie do roweru i biegania zawiera dodatkowy wymiar tj. technikę (w rowerze i biegu też jest ważna, ale w pływaniu to kluczowy element). Każdy z nas jest na innym poziomie pływackim i potrzebuje różnych treningów pływackich. Dodatkowo nie czuję się na siłach aby w tym temacie układać dobre plany, a przepisywanie cudzych nie ma sensu.

Moje plany są w 100% darmowe – jeśli jedna się Tobie spodobają wesprzyj w zamian jakąś fundację wg. własnego uznania.

Plany te są inne niż wszystkie 😉 Czeka Cię spor czytania. Wierzę, że dobrze do zawodów można przygotować się tylko wiedząc co się robi i po co to się robi. Dzięki temu będziesz miał motywację do lepszych treningów, a w razie nieprzewidzianych okoliczności (np. choroba) będziesz wiedział jak skorygować swój plan we własnym zakresie.

Masz ochotę spróbować? Zaczynamy.

Spis treści: